در دهان اژدها

محمدرضا زمانی

کتاب «در دهان اژدها» شامل 10 داستان کوتاه است  که با ظاهرا با دقت خاصی به دنبال هم چینش یافته اند و هر کدام شاید برشی از زندگی ما باشند.
زبان بی تکلف و ساده کتاب، خواندن داستان های آن را آسان کرده، ولی فکر آدم را برای مدت ها به لایه های دیگری از زندگی سوق می دهد که شاید ناشی از ایده هایی نو باشد که در محتوای عمیق تر نوشته ها وجود دارد. مساله تنهایی و ميل خودخواسته تنهایی است. تنهایی خودخواسته٬ فانتزی موضوعات داستانهای زمانی یا همان ميزانسن ميل او به کشاندن داستان به خلوت خودخواستهاش است. لذتی که از فانتزی میبریم نه ناشی از دستيابی به ابژه٬ بلکه حاصل روی صحنه آوردن٬ ميل به فاصله گرفتن از سوژه٬ از دور نگریستن و گزینش آدمها برای ورود به این حریم است. امری که متناسب با آن امکان وقوع رخداد خارجی را شکل میدهد به عبارتی کلبیمسلکی سيال در داستانها (راویها) سبب میشود شخصيتها هنگام عبور از داستان٬ به دام راوی بيفتند و پس از مدتی دوباره از جهان خودساخته و خودخواسته آن اخراج شوند.

10,000 تومان

ناموجود

جزئیات کتاب

وزن 300 گرم
ابعاد 21 × 14 سانتیمتر
پدیدآورندگان

محمدرضا زمانی

نوع جلد

شومیز

SKU

940315

نوبت چاپ

چهارم

شابک

978-964-351-934-6

قطع

رقعی

تعداد صفحه

88

سال چاپ

1397

موضوع

داستان کوتاه فارسی

تعداد مجلد

یک

وزن

300

گزیده ای از کتاب در دهان اژدها

بدتر این است که قبلش نقاش ساختمان بوده باشی و یک روز ظهر به این نتیجه برسی که دیگر نمی‌توانی. نمی‌توانی درها، دیوارها و سقف‌ها را سفید کنی و هیچ چیز رویش نکشی. نمی‌توانی همان‌طور دست‌نخورده، دیوار براق و لخت خانه‌ی مردم را رها کنی، با آن‌همه تصویری که توی سرت می‌چرخد.

در آغاز کتاب در دهان اژدها می خوانی

نجات‌یافتگان مثلث برمودا 11

تهِ گوشواره‌ای که گم شد.. 17

فانوس دریایی… 25

در دهان اژدها 31

نام و نام‌خانوادگی… 39

اندوه پذیرایی… 49

زنان در این میان.. 57

وقتی دیدیم حرفی نداریم.. 65

مُردن روی دور کُند. داستان.. 75

لیز  83

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “در دهان اژدها”