داستان های کوتاه ادگار آلن پو

ادگار آلن پو

ترجمه  زیبا گنجی | پریسا سلیمان زاده اردبیلی

ادگار آلن‌پو استاد خلق ژانر داستانهای سیاه و همچنین یکی از بزرگان داستان کوتاه است. مترجمان در این اثر مهمترین داستانهای کوتاه این شاعر و داستان سرای بزرگ آمریکا را گزینش و با دقت نظری در خور تحسین به زیبایی به سپاس زبان پارس برگرداند. خواننده در این کتاب نه تنها گزیده‌ای از جذاب‌ترین و خواندنی‌ترین داستانهای پو را در برابر خود دارد که با سیر تحول داستان نویس این نویسندۀ بزرگ نیز آشنا می‌شود.

 

325,000 تومان

جزئیات کتاب

وزن 420 گرم
ابعاد 21 × 14 سانتیمتر
پدیدآورندگان

ادگار آلن پو, پریسا سلیمان زاده اردبیلی, زیبا گنجی

نوع جلد

شومیز

نوبت چاپ

نهم

قطع

رقعی

سال چاپ

1402

موضوع

داستان خارجی

تعداد صفحه

365

وزن

400

در آغاز کتاب داستان های کوتاه ادگار آلن پو می خوانیم :

فهرست

مقدمه       5

گربه‌ى سياه           13

سوسك طلايى         25

قصه‌ى هزارودوّم شهرزاد       69

بالماسكه‌ى مرگ سرخ           91

خمره‌ى آمونتيلادو     99

روش دكتر قيير و پروفسور پرر           109

نامه‌ى ربوده شده     133

افسانه‌ى سكوت      157

سقوط در گرداب مالستروم     163

ليجيا        185

قلب افشاگر           205

قتل در خيابان مورگ           213

سقوط خانه‌ى آشر   255

ميعاد        279

چاه و آونگ           295

قورباغه‌ى لنگ       315

پيامى پيدا شده در يك بطرى   327

تصوير بيضى شكل   341

تدفين پيش‌هنگام     345

گاهشمار زندگى ادگار آلن پو             363

آثار مهم نويسنده     367

آثار پو تأثیر زیادی بر ادبیات ایالات متحده و جهان داشت از جمله استفاده کردن از کیهان‌شناسی و رمزنگاری در داستان‌هایش. از بسیاری از آثار او در فرهنگ عامه، ادبیات، موسیقی، فیلم و تلویزیون استفاده می‌شود. شماری از خانه‌های وی امروز تبدیل به موزه شده‌اند. نویسندگان رازآلود آمریکاهر ساله جایزه‌ای به نام جایزه ادگار به بهترین اثر در گونهٔ رازآلود اعطا می‌کند.
وی استاد نوشتن داستان کوتاه بود. از ادگار آلن پو به عنوان بنیان‌گذار داستان کوتاه امروزی یاد می‌کنند. داستان‌های کوتاه وی، نوعی از قصه‌های کهن بود که در زمینه‌های وحشت، انتقام و حوادث مهیب و هولناک بازآفرینی شده و گسترش یافته بود.
ادگار آلن پو تأثیر چشمگیری بر ادبیات پس از خود گذاشت و از بنیانگذاران داستان کوتاه به مثابه یک فرم ادبی و همین‌طور از بنیانگذاران گونه‌های پلیسی، علمی‌تخیلی و وحشت شمرده می‌شود. نویسندگان و شاعرانی نظیر والت ویتمن، ویلیام فاکنر، هرمان ملویل و ری بردبری، و در فرانسهشارل بودلر، شاعر بزرگ فرانسوی که آثار او را به فرانسه ترجمه کرد و استفان مالارمه، و همین‌طور اسکار وایلد، آلدوس هاکسلی، فئودور داستایوسکی، خورخه لوئیس بورخس و توماس مان از او تأثیر گرفته‌اند. چهرهٔ هولناک و همیشه حاضر مرگ و احساس گناه گریز ناپذیر قهرمانان پو، پیش درآمدی است برای آنچه بعدها داستایوفسکی در جنایت و مکافات تکامل می‌بخشد. پو، بینشی ژرف به درون (گمراهی ذهنی) پدید می‌آورد که نشان می‌دهد مرز میان عقل و جنون چه اندازه باریک است. کشمکش همیشگی میان دو نفس درونی که در داستان «ویلیام ویلسن» آشکارترین نمود را می‌یا بد؛ آنچه که روانشناسی نوین «شخصیت دوپاره» می‌خواند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “داستان های کوتاه ادگار آلن پو”