وبلاگ

جشن امضای جدیدترین اثر شمس لنگرودی، واژها به دیدن من آمدند؛ در شهرکتاب اصفهان برگزار شد.

پنج‌شنبه 11/6/95 به دعوت شهر کتاب اصفهان، محمد شمس لنگرودی شاعر معاصر به همراه علیرضا رئیس دانایی، مدیر مؤسسۀ انتشارات نگاه در محل این کتاب‌فروشی مدرن با دوستداران شعر معاصر ایران و شاعر (شمس لنگرودی) دیدار داشتند.
استقبال قشر جوان و دوستدار شعر و ادبیات و برخورد شاعر با آن‌ها لحظات خاطره انگیزی را رقم زد.
دیدار ساعت‌ها به درازا کشید، جوانان آمدند، حرف زدند، کتاب‌های شاعر را خریدند، با او عکس یادگاری گرفتند، و بوی کتاب و عطر آن مشام دوشت‌داران را خوشبو گردانید.
آقای مرتضوی مدیر کتاب‌فروشی و همسر گرامی ایشان، مدیریتی قابل ستایش و نظمی نمونه به خوبی مراسم را مدیریت کردند. این حضور نشان داد که جوانان در شهرهای ایران مشتاق دیدار با اهالی قلم هستند و این نوع مراسم می توند به ارتباط بیشتر بین مخاطبان با نویسنده، ناشر و کتاب‌فروش بیانجامد و در روزهایی که کتاب و کتاب‌خوانی بی رونق است، خونی تازه در رگ‌های این حرفه به گردش در آورد.
مؤسسۀ انتشارات نگاه به نوبه خود از مجموعه‌ای که این ساعت‌های خوش را در اصفهان خلق کردند، شاعر شمس لنگرودی که با صبوری مثال زدنی ساعت‌ها به گپ‌وگفت با علاقمندانش گذراند، خانم و آقای مرتضوی که مکانی مناسب برای کتاب‌فروشی راه انداخته و با درایت و مدیریت آن را فضایی برای تبادل اندیشه کرده اند و بلاخره جوانان و مردم اهل کتاب اصفهان که سنگ تمام نهادند.
امید که شاهد گسترش هرچه بیشتر این نوع ارتباطات باشیم.

photo_2016-09-03_10-49-32

نوشتن دیدگاه