وبلاگ

جشن امضای کتاب تقدیر، مونا برزویی

جشن امضای ترانه های مونابرزویی تقدیر در کافه کتاب تماشا .

سه شنبه ۵ مرداد ماه ۱۳۹۵ از ساعت ۶ عصر به آدرس : خیابان انقلاب . خیابان فخررازی . خیابان شهدای ژاندارمری . روبه روی مؤسسۀ انتشارات نگاه  کافه کتاب تماشا .

 

بی تردید ترانه به جهت خاصیت های بوطیقایی خود، و آن حجم عظیم از احساسات انسانی، آن مجال حیرت-انگیز که می دهد به مرغ خیال، در نوع خودش برای جان عاصی آدمی بی همتاست. ترانه نوش دارویی است که اتفاقا این بار در عهد ما، پیش از مرگ سهراب می رسد.
در ذات ترانه، محاوره، بی تکلف بودن و انعطاف زبانی موج می زند، حتما یک راوی خیال پرداز می خواهد، اندیشه می خواهد و سال ها تجربه در شیوه ی بیان تا در نهایت به رسالت خودش که سیراب کردن جان مواج آدمی است نزدیک شود.
مؤسسۀ انتشارات نگاه وقتی در تاریخ بیست و پنجم شهریور سال هزار و سیصد و نود چهار از مجموعه ترانه های مونا برزویی با نام تقدیر رونمایی می کرد، به راستی می دانست که قدم در راهی گذاشته که ماحصلش قطعا پرداختن به سهم مهمی از ترانه های فارسی است، آن هم به قلم ترانه سرایی، متین، خلاق و بی حاشیه. تقدیر اثر مونا برزویی پس از کمتر از یک فصل ، به چاپ پنجم رسید. کتاب هم در مفاهیم عمیق انسانی پیش رو بود و هم از زمانه ای حرف می زد که مخاطبانش با آن هم نفس و هم راه بودند.
انسان عصر حاضر به راستی آنچنان با هنر و ادبیاتش هم عصر نیست. سهم زیادی از ادبیاتی که تالیف می شود از اکنون می گریزد و با مفهوم زمان و هستی دست به گریبان یک بازی فرمی می شود، در این بین مخاطب از خود می پرسد پس جهان من، اکنون من کجاست؟ بی شک قالب ترانه به واسطه ی خاصیت هایی که در نوع احساسات، میزان خیال انگیزی، زبان محاوره و غیره دارد، می بایست از دیگر غالب ها بیشتر دچار هم عصری معنی دار با مخاطبانش باشد، اتفاقا ترانه های مونا برزویی همین خاصیت را دارند، با درک درست و بی زاویه از جهان امروز و سرزمین مادری، در ترانه هایش به مدد زبان محاوره، وضعیتی را بازنمایی کرده که کمتر مخاطبی می تواند از هم زاد پنداری با شرایطش شانه خالی کند.

 

 

برای بررسی و خرید کتاب تقدیر با امضای خانم برزویی از لینک زیر استفاده کنید:

تقدیر

3 دیدگاه در مورد “جشن امضای کتاب تقدیر، مونا برزویی

    • سلام مصطفی جان
      این جشن امضا تنها به صورت حضوری می باشد.
      انتشارات نگاه برای کسانی که امکان ندارند تا به صورت حضوری بیاییند این ویژگی را قرار داده تا کتاب خانم برزویی را از طریق همین سایت و با امضا از طریق همین سایت خریداری کنند. اما تنها با امضا خانم برزویی.

نوشتن دیدگاه